Calle och Robert på konferenshelg med riksdagsgruppen! | Sverigedemokraterna Västra Götaland Västra

Calle och Robert på konferenshelg med riksdagsgruppen!

jimmie_sept2016

Finbesök!

Under helgen 9-11 september var vår distriktsordförande, Calle Johansson och vice distriktsordförande, Robert Jansson inbjudna till en konferenshelg med partistyrelsen och riksdagsgruppen.

Konferensen började redan på fredag kväll med distriktsordförandeträff där distriktsordföranden från hela landet samlas för att utbyta erfarenheter och diskutera aktuella partiorganisatoriska frågor.

På lördagen anslöt partistyrelsen och dagen började med ett partistyrelsemöte där samtliga distriktsordföranden var adjungerade. Här beslutades det om allt från en ny arbetsordning för partistyrelsen till strategier för kommande kyrkoval. Mötet höll på under hela förmiddagen och vid två anslöt även riksdagsgruppen för en presentation om arbetet med kommande kommunikationsplan. Under detta pass delades deltagarna även in i mindre grupper för workshop där vi skulle komma fram till vad partiet, kommunikativt, gör bra, kan förbättra och gör dåligt.

Under kvällen bjöds det på middag och flera intressanta samtal med partiföreträdare.

budgetSöndagen inleddes med en genomgång av partiorganisationen av vår partisekreterare Richard Jomshof.

Därefter presenterades partiets nya utbildningssatsning, med ett helt nytt tänk i hur partiföreträdare ska utbildas för framtiden.

Till sist talade Lina Boy, valadministratör, om kommande val och kandidathanteringen kring dessa. Vi har redan nu över 800 kandidater runt om i landet, men måste upp i åtminstone det tredubbla för att klara av kommande kanonval! Har du inte kandiderat än hittar du alla handlingar du behöver på www.sd.se/kandidera

Helgen avslutades med ett gruppmöte for riksdagsgruppen, där frågor och ämnen för kommande vecka diskuterades.

Under nästa helg besöker vi SD Härryda för deras föreläsning med SD-kvinnor, hoppas vi ses där!