Valet 2018 | Sverigedemokraterna Västra Götaland Västra

Valet 2018

val2018text

Förberedelserna inför det allmänna valet 2018 har börjat!

Efter SD:s succéval 2014 och dagens ständiga opinionsmätningar på över 20-25% har sökandet efter kandidater till Riksdag, Region- och Landsting samt Kommun inletts. Ett stort antal förtroendevalda behövs för att fylla de politiska församlingarna, både ordinarie ledamöter och ersättare. Vi söker dig som tror på Sverigedemokraternas politik, har ett samhällsengagemang och vill påverka utvecklingen av Sverige. Oavsett yrkesbakgrund, utbildning och politisk erfarenhet ser vi fram emot visat intresse, du behövs!

Mer information finner du i Kandidathandlingar-SD-val-2017-2018 Vid eventuella frågor går det bra att kontakta antingen din kommun- eller distriktsordförande eller valadministratör Lina Boy via adressen kandidera@sd.se.

Skicka in alla handlingar vid ett och samma tillfälle till Sverigedemokraterna Kandidatur, Box 2134, 103 14 Stockholm.

I distrikt Västra Götaland Västra har vi ständigt pågående utbildningar och föreläsningar för både nya och erfarna politiker. Läs mer här!

//Zandra

val2018_skugga